top of page

פטריות והקשר שלהן למערכת החיסון



הפטריה אינה נחשבת לצמח או בע"ח, אלא תרכובת אורגנית המפרישה אנזימי עיכול וסופגת חזרה את הדרוש לה מהסביבה.

הפטריות משמשות לתזונה וברפואת הצמחים מזה אלפי שנים ובמחקרים אקדמאים שנעשו נמצא כי הפטריות אכן יעילות למטרה זו.

לפוליסכרידים ולתרכובות נוספות בפטרייה יש תכונות אנטי ויראליות שיכולות לפעול כנגד נגיפי הרפס, קדחת הנילוס המערבית, שפעת והפטיטיס.

פטריות כמו שיטאקי, קורדיספטס וגנודרמה נפוצות בשימוש ברפואת הצמחים ותורמות לחיזוק מערכת החיסון, לאיזון סוכר וכולסטרול בדם, לטיפול במחלות מעי דלקתיות, להגנה על הכבד מפני רעילות, מניעת מחלות ויראליות ואף למניעה וטיפול בסרטן.

חומרים נוספים הנמצאים בפטריות נקראים פיטוכימיכלים והם אחראים לעמידותם של הפטריות כנגד נזקים של קרינת שמש, מזיקים, נגיפים, חיידקים, חרקים ובעלי חיים. לכן הם יכולים לסייע גם לבני האדם במאבק כנגד זיהומים ומחלות.

פטריות טריות הינן מקור מצויין לויטמינים, מינרלים וסיבים תזונתיים. מחקרים רפואיים מוכיחים את ערכן הבריאותי של הפטריות. הן דלות שומן ונתרן, ערכן הקלורי נמוך וערכן התזונתי גבוה ולכן מתאימות גם לירידה במשקל.

בנוסף לטעמן הנהדר הפטריות מכילות כאמור, ויטמינים, נוגדי חימצון ומינרלים חיוניים, כגון: ריבופלבין, ניאצין וחומצה פנטוטנית, אבץ, אשלגן, זרחן, תיאמין ומינרלים חשובים כמו מגנזיום וברזל. וגם כרום המסייע בפעילות של אינסולין ומשפיע על המטבוליזם של שומנים.

הפטריות מכילות גם גלוטמט שהנו מרכיב חשוב בהבשלה של מזונות ותורם לטעם הייחודי, טעם אוממי עדין ועוצמתי ויכול לשמש כתחליף לתיבול במקום אבקות מרק ומלח בישול.

הפטריות עשירות בחלבון ומהוות גם מקור טוב גם לויטמין D (שדובר בו רבות לאחרונה בעקבות הקורונה) והוא אחראי לחיזוק מערכת החיסון ובמניעת מחלות.

שלבו פטריות בתפריט: טריות, מוקפצות, מבושלות ותהנו משלל יתרונות.


רוצים להתייעץ ולשמוע עוד... מוזמנים ליצור קשר

כרמן לב

נטורופתית והרבליסטית קלינית

ליווי לאורח חיים בריא



bottom of page